1. خانه
  2. /
  3. کسب و کار
  4. /
  5. طراح دکوراسیون کیست؟

طراح دکوراسیون کیست؟

امروزه گروهی از افراد در جامعه وجود دارند که وظیفه این چیدمان را برعهده دارند که به آن ها دکوراتور یا طراح دکوراسیون داخلی می گویند. اصولا دکوراتور ها دارای ذهنی سرشاژ از خلاقیت و ایده می باشند که می توانند طبق سلیقه افراد و علاقه مندی آن ها یک دکوراسیون داخلی منزل و یا دکوراسیون اداری شیک و متفاوت برای آن ها خلق کنند که با ورود به خانه سرشار از آرامش و جذابیت برای افراد باشد.

فرق طراح دکوراسیون و طراح داخلی چیست؟

بسیاری از افراد، طراح دکوراسیون داخلی و طراح داخلی را هم معنی می دانند؛ اما باید گفت که این دو تفاوت بسیاری با هم دارند.

همانطور که اشاره شد، طراح دکوراسیون داخلی، گروهی از افراد می باشند که وظیفه ترکیب و چیدمان وسایل منزل (از جمله کاغذ دیواری ، رنگ ساختمان، انواع مبل، لوستر ها، تابلوها، فرش ها، مدل کابینت و سایر لوازم تزئینی و دکوری)؛ متناسب با درخواست مشتری و سلایق او را دارد.

اما طراح داخلی کیست؟ طراح داخلی در واقع کسی است که شکل و فرم داخلی ساختمان را پیاده سازی می کند و همواره در کنار معمار ساختمان و با توجه بر اصول و قواعد طراحی معماری کار خود را پیش می برد و گاهی در صورت نیاز برای اجرای طرح داخلی ساختمان می تواند با معمار ساختمان به توافق برسد و معماری ساختمان را طبق قواعد استاندارد تغییر دهد برای مثال انتخاب طرح کناف سقف از وظایف طراح داخلی است.

نکته مهم:

هیچگاه یک طراح دکوراسیون منزل نمی تواند کار یک طراح داخلی را انجام دهد زیرا برای انجام طراحی داخلی نیاز به مدرک می باشد؛ اما یک طراح داخلی در صورت برخوردار بودن از ذهنی خلاق و هنرمند به راحتی می تواند یک طراح دکوراسیون منزل باشد.

نکاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی باید در نظر گرفت:

لازمه دانستن این که چطور می توانید یک دکوراسیون هوشمندانه و خلاقانه برای منزل خود ایجاد کنید رعایت چند نکته ساده می باشد که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد:

شخصیت شناسی و تصویر سازی

اولین نکته ای که در طراحی دکوراسیون داخلی به آن توجه داشت میزان علاقه مندی و شخصیت شناسی و تصویر سازی شما  از محیط می باشد. دانستن اینکه به چه رنگ یا سبکی (مدرن، کلاسیک، سنتی و …) علاقه مند هستید و تصویر سازی آنچه که می خواهید، کار دشواری نمی باشد.

در واقع هویت شناسی کمک شایانی در این زمینه می باشد تا طراحان دکوراسیون بتوانند هوشمندانه تر مراحل طراحی را اجرا نمایند. شما می توانید با دیدن عکس از مجله های مختلف و یا سرچ در google.com و همچنین پیاده سازی آنچه که در ذهن دارید بر روی کاغذ، به راحتی سبک دلخواه خود را انتخاب کنید و بر اساس آن اقدام نمایید.

ایجاد نقطه تمرکز

نقطه تمرکز در اجرای دکوراسیون داخلی در واقع اولین قدمی است که دکوراتور پیش می رود. به عنوان مثال نقطه تمرکز می تواند دیواری باشد که بر اساس آن سایر وسایل چیده می شوند و مرکز توجه آن قسمت از خانه قرار می گیرد.

نکته مهمی که می توان به آن اشاره کرد ورودی خانه می باشد، به این صورت که اگر ورودی خانه شما دارای فضایی بزرگ می باشد سعی کنید با استفاده از چند شی یا دکور خاص و ارزشمند آن قسمت را منحصر به فرد نشان دهید تا افراد با ورود به خانه در همان ابتدا مجذوب چیدمان زیبای خانه شوند.

افراط نکردن در یک چیز

اگر شما فردی هستید که به عنوان مثال به رنگ زرد و یا به گلدان علاقه بسیاری دارید لزومی ندارد که دکوراسیون منزل خود از این رنگ یا گلدان به صورت افراطی استفاده کنید.

زیاده روی در استفاده از یک شی یا رنگ از جذابیت و آرامش حاکم بر دکوراسیون شما می کاهد؛ به عنوان مثال اگر شما علاقه مند به رنگ زرد می باشید می توانید از توناژ های متفاوت رنگ زرد برای دکوراسیون خانه خود استفاده نمایید تا خانه ای زیبا تر و خاص تر داشته باشید.

لوازم خود را فردی انتخاب کنید!

در طراحی دکوراسیون منزل یکی دیگر از نکات قابل توجه این است که لوازم دکوراتیو همچون شمع ها، گلدان، قاب عکس و … را به صورت فرد انتخاب کنید تا جذابیت دیداری را برای افراد چندین برابر کند.

خانه خود را گرم کنید!

اگر احساس می کنید خانه شما سرد و بی روح می باشد می توانید با استفاده از عناصر طبیعی همچون چوب و یا استفاده از گل های طبیعی به خانه خود گرما ببخشید و از آن لذت ببرید.

استفاده از نورپردازی متفاوت

روشنایی و استفاده از نورهای مختلف در دکوراسیون منزل یکی دیگر از نکات شایان ذکر می باشد؛ نصب لوستر و هالوژن ها در خانه جدا از جذابیت ظاهری باعث ایجاد حس و حال مختلف برای افراد می شود.

به عنوان مثال استفاده از نور کم و ملایم یک فضای احساسی و رومانتیک را برای شما پدید می آورد در صورتی که استفاده از نور زیاد هیجان و انرژی را با خود همراه دارد. پس سعی کنید از نورهای مختلف برای ایجاد هر نوع فضایی که احتیاج دارید استفاده نمایید.

انتخاب و چیدمان صحیح مبل

یکی از عدم همخوانی هایی که در بسیاری از خانه های کوچک دیده می شود استفاده نادرست از مبل می باشد. خرید مبل مناسب نیز از دیگر موارد مهم در دکوراسیون داخلی می باشد.

در نظر بگیرید که برخی افراد دارای خانه هایی کوچک می باشند از به دلیل علاقه به سبک خاصی از مبل متاسفانه مبلی را انتخاب و خریداری می کنند که برای خانه آن ها بزرگ می باشد و جدا از دست و پا گیر بودن مجبور می شوند که پس مدت اندکی مجددا هزینه ای اضافی بابت خرید مبل بپردازند.

منبع : پرو دیزاین

دیدگاه خود را بنویسید

معادله ی امنیتی *