1. خانه
  2. /
  3. رپورتاژ آگهی
  4. /
  5. معایب سینک گرانیتی

معایب سینک گرانیتی

حرفه‌ای‌ها عیب و مزیت را در کنار هم می‌بینند

سینک گرانیتی حاصل  پیشرفت‌های دانش پلیمر و ساخت کامپوزیت‌ها و طراحی مدرن وسایل و تجهیزات آشپزخانه است. مزایای این نوع از سینک آنقدر زیاد بوده است که در مدت کمی توانسته است به یکی از پرفروش‌ترین انواع سینک ظرفشویی تبدیل شود. در حال حاضر شرکت‌های زیادی در ایران فناوری تولید این سینک‌ها را بومی‌سازی کرده‌اند. در این مطلب معایب سینک گرانیتی را در کنار مزایای آن بیان می‌کنیم.

آشنایی با معایب سینک گرانیتی در کنار مزایای آن

چیزی که سینک‌‎های گرانیتی را از انواع سینک‌های استیل، شیشه‌ای، کورین، سرامیکی و سنگی مجزا می‌کند، مواد اولیه آن است. این نوع از سینک حاصل ترکیب مواد پلیمری مانند: رزین‌های اکریلیک با پودر انواع سنگ گرانیت است. این ترکیب باعث ایجاد انواع مقاومت در برابر عوامل گوناگون در سینک‌های گرانیتی شده است؛ با این‌حال هرکدام از این مزایا با حدود مشخصی همراه هستند و سینک‌های گرانیتی معایبی هم دارند که با آن‌ها آشنا می‌شویم.

مقاومت در برابر ضربه، حدی دارد!

ضربه به یک سینک گرانیتی چیزی مشابه به ضربه به سنگ گرانیت است؛ با این تفاوت که وجود مواد پلیمری در این سینک‌ها امکان ترک خوردن و شکستن آن‌ها را نیز کاهش داده است! بنابراین با سینکی بسیار مقاوم روبه‌رو هستیم؛ اما باید به یاد داشته باشیم که ضربه‌پذیری هم حدی دارد. در ضمن سینک گرانیتی مانند سینک استیل در صورت ضربه شدید، غر نمی‌شود اما امکان شکستن آن وجود دارد.

چقدر تحمل حرارت دارد؟!

مقاومت سینک گرانیتی در برابر حرارت از مقاومت سینک‌های آلومینومی و شیشه‌ای بیشتر است؛ تا جایی که این سینک‌ها به‌خوبی می‌توانند حرارتی تا ۵۳۵ درجه فارنهایت، معادل ۲۸۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل کنند، بدون این که رنگ آن‌ها تغییر کند یا دچار ترک‌خوردگی شوند؛ با این حال نباید سینک گرانیتی را با شعله مستقیم آتش یا فلز بسیار داغ بیازمایید چون پوشش سطحی آن‌ها حاوی مواد پلیمری است و ممکن است رد این نوع از حرارت مستقیم بر روی آن‌ها بماند.

معایب سینک گرانیتی - زیگن گرانیت

 

با سیم ظرفشویی مرا نخراشید!

در تبلیغ سینک‌های گرانیتی گفته می‌شود که این سینک‌ها ضد خش هستند؛ اما باید توجه داشته باشیم که ضد خش بودن، نوعی مقاومت است که درجه مشخصی دارد و این درجه نیز با توجه به میزان تراکم سینک گرانیتی متفاوت است. بنابراین به‌هیچ‌وجه نباید با سیم ظرفشویی یا اجسام نوک تیز به جان سینک گرانیتی بیفتید. باور کنید که این سینک‌ها هم خش برمی‌دارند!

لکه‌دار شدن سینک گرانیتی تیره!

اگر کدبانوی خانه روی نظافت و وجود لکه‌ها حساس است، سینک گرانیتی گزینه‌ای مناسب است؛ زیرا تقریبا ردی از لکه‌های ناشی از مواد غذایی و چربی‌ها، بعد از شست‌وشوی سینک، روی سینک گرانیتی باقی نمی‌ماند. اما اگر حساسیت شما در حد وسواس باشد بهتر است بگوییم دور سینک‌های گرانیتی تیره‌رنگ را خط بکشید؛ زیرا احتمال باقی‌ماندن رد لکه‌ها در دراز مدت روی این سینک‌ها وجود دارد. هرچند به‌راحتی می‌توانید لکه‌ها را با محلول آب و سرکه یا مایع ظرفشویی و البته بدون سیم ظرفشویی، پاک کنید.

سختی نصب، از معایب سینک گرانیتی!

نصب سینک گرانیتی کاری تخصصی است و بهتر است خودتان برای نصب آن اقدام نکنید. این سینک‌ها سنگین هستند و شیوه‌های خاصی در نصب آن‌ها وجود دارد که با تجربه نصب سینک‌های استیل متفاوت است. پس یکی از معایب سینک گرانیتی سختی نصب و البته هزینه بیشتر نصب آن است. برخی از ابزار مورد نیاز برای نصب این سینک‌ها عبارتند از:

  • دریل قوی و استاندارد
  • پیچ گوشتی
  • چسب آکواریومی بسیار مرغوب
  • سمباده نرم
  • مته گردبُر
  • سیفون و زیر آب پیچ‌بلند
  • کاردک نرم
  • چسب پهن

من نمی‌شکنم! ظرف می‌شکند!

اینجا همان نقطه‌ای است که یک مزیت می‌تواند از نگاهی دیگر به یک عیب مبدل شود. مقاومت بالای سینک گرانیتی در برابر ضربه یک مزیت عالی است؛ اما از سوی دیگر بهتر است در زمان شست‌وشوی ظروف مراقب باشید آن‌ها را از ارتفاع روی سطح سینک نیندازید؛ زیرا سینک نمی‌شکند اما امکان شکستن ظروف وجود دارد.

قبل از خرید به فکر جای شیر آب باشید!

در انواع مختلف سینک‌های ظرفشویی گرانیتی ممکن است جای شیر آب تعبیه شده باشد و یا این جا تعبیه نشده باشد. بنابراین در زمان خرید به این نکته دقت کنید تا مجبور نباشید حفره مورد نیاز برای شیر آب را روی این سینک‌ها ایجاد کنید؛ زیرا امکان شکستن یا ترک خوردن آن‌ها وجود دارد؛ مگر این‌که این کار با دقت زیاد و یا توسط نصاب حرفه‌ای انجام شود.

دیگر معایب سینک گرانیتی یا باید و نباید‌های نگهداری!

سینک‌های گرانیتی چندان مناسب محیط‌های خارجی نیستند و البته این هم فقط یک پیشنهاد طراحان فضاهای داخلی و خارجی ساختمان است. تغییر دمای بسیار شدید و سقوط اشیا نوک‌تیز و بسیار سنگین می‌تواند باعث ترک‌خوردگی سینک گرانیتی شود. اگر نصب سینک گرانیتی را به افراد غیرحرفه‌ای بسپرید، ممکن است با کمترین بی‌دقتی، سینک شما لب‌پر شود.

معایب سینک گرانیتی - زیگن گرانیت

 

سینک گرانیتی بخریم یا نخریم؟!

هر کالایی دارای انواع باکیفیت و انواعی با کیفیت پایین‌تر است؛ بنابراین در زمان خرید، علاوه‌بر قیمت به آوازه برند و جزئیات اطلاعات محصول دقت کنید. امروزه شرکت‌های ایرانی انواع بسیار باکیفیت سینک‌های گرانیتی را با قیمتی بسیار کمتر از سینک‌های برندهای خارجی تولید می‌کنند و می‌توانید به محصولات بسیاری از آن‌ها اعتماد کنید.

زیگن گرانیت (Ziggen Granit) یکی از فعالان برتر حوزه تولید سینک‌های گرانیتی است که محصولات آن، تنوع بسیار بالایی در مدل و رنگ دارند؛ شما می‌توانید با مراجعه به سایت این شرکت، نوع، رنگ و مدل سینک گرانیتی مورد نیاز خود را انتخاب کنید و از خدمات پس از فروش این شرکت نیز بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و قیمت سینک گرانیتی به سایت زیگن گرانیت مراجعه کنید.

​منبع : https://ziggen.ir/

دیدگاه خود را بنویسید

معادله ی امنیتی *