1. خانه
  2. /
  3. رپورتاژ آگهی
  4. /
  5. تی سی مارکت

تی سی مارکت

اگر همیشه در مورد خرید تلویزیون مناسب برای منزل یا محل کار خود دچار تردید هستید و نمیتوانید بهترین گزینه، برای خرید را برگزینید در اینجا با ما همراه باشید تا شما را برای انتخاب یک تلویزیون مناسب محل مورد نظرتان راهنمایی کنیم. برای خرید اقساطی تلویزیون در کرج به سایت Tcmarket.ir سر بزنید.

انتخاب اندازه تلویزیون مناسب برای محیط مورد نظر شما:

برای اینکه بتوانید تصویری همه جانبه و درست در تلویزیونتان داشته باشید اندازه آن خیلی مهم است و با تصمیم‌گیری اشتباه در این مورد نمی‌توانید از تمام قابلیت هایش بهره کامل ببرید…

 

اگر تلویزیونتان نسبت به فضایی که برایش در نظر گرفته اید بیش از اندازه بزرگ باشد؛ احتمالا متوجه کاهش وضوح تضویرخواهید شد از سوی دیگر اگر خیلی کوچک باشد باعث دوبینی ما و آسیب به چشم هایتان می شود.

پس برای انتخاب سایز مناسب از این ۲ مورد آگاهی داشته باشید:

فاصله بین محل قرار گرفتن تلویزیون و محل مستقیم تماشای آن را اندازه بگیرید.

با توجه به محتواهای مورد پسندتان، درمورد دقت تصویر یا همان رزولوشن مد نظر خود به نتیجه برسید.

حالا می‌توانید با توجه به جدول زیر، سایز فراخور با شرایطتان را انتخاب کنید.

سایز صفحه نمایش  دقت تصویر یا رزولوشن     فاصله محل مشاهده از تلوزیون

۲۴ اینچ        HD   ۹۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر

۳۲ اینچ        HD   ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتی‌متر

۴۰ تا ۴۳ اینچ         FULL HD 150 تا ۳۰۰ سانتی‌متر

۴۹ اینچ        FULL HD 180 تا ۳۶۰ سانتی‌متر

۵۵ اینچ        FULL HD و یا ۴K        ۲۴۰ تا ۳۹۰ سانتی‌متر

۶۵ اینچ به بالا        ۴K     ۲۴۰ تا ۴۶۰ سانتی‌متر یا بیشتر

خرید اقساطی تلویزیون در کرج
انتخاب اندازه تلویزیون – خرید اقساطی تلویزیون در کرج

به طور مثال اگر تلویزیون را برای فضاهای کوچک مثل اتاق خواب یا آشپزخانه استفاده می‌کنید بهتر است تلویزیون‌های کوچکتر در سایز‌های ۲۴-۳۲ اینچی خریداری کنید. ولی اگر از تلویزیون برای فضای بزرگتر مانند اتاق کنفرانس، فروشگاه، اتاق پذیرائی و … استفاده می‌کنید، بهتر است تلویزون‌های بزرگتر از ۴۰ اینچ خریداری کنید.

البته در خصوص راهنمای خرید تلویزیون بر اساس سایز، در کل باید گفت که با اینکه قانون و قاعده‌ی خاصی برای تعیین تلویزیون با اندازه مناسب وجود ندارد ممکن است ترجیح شخصی، زاویه دید و حتی میزان بینایی بیننده در تصمیم ‌گیری برای خرید تلویزیون مؤثر باشد. برخی از دستورالعمل‌ های کلی به شرح زیر وجود دارد که می‌ توانید از آن‌ها استفاده کنید.

در این مورد باید به مبحث فاصله ی نشستن و اندازه ی صفحه توجه داشته باشد. اگر شما بخواهید تلویزیونی FULL HD تهیه نمایید نزدیک ترین فاصله ی شما تا تلویزیون باید ۱٫۶ برابر اندازه‌ گیری مورب از تلویزیون باشد. پس اگر شما تلویزیونی ۶۰ اینچی دارید باید در فاصله ی تقریباً ۲٫۴۳ متری آن قرار بگیرید.

امروزه، بیشتر تلویزیون‌هایی که بازار عرضه می‌شوند، ۴k هستند که علت آن به نیاز بازار برمی‌گردد ولی در واقع شما با خرید یک تلویزیون ۴k علاوه بر اینکه با پرداخت هزینه‌ای معقول از امکانات بسیار مناسبی بهره خواهید برد از طرفی هم صفحه‌ نمایش شما با وضوح بالا به نمایش تصاویر می‌پردازند. این بدان معنی است که با خرید و استفاده از این تلویزیون شما به هنگام نشستن و دیدن فیلم در هر فاصله ای که باشید انگار نزدیک تر به تلویزیون نشسته اید و فاصله شما به اندازه ی مورب صفحه نمایش تلویزیون باشد.

برای خرید اقساطی تلویزیون در کرج به سایت Tcmarket.ir سر بزنید.

پیشنهاد دوم در خرید قسطی تلویزیون در کرج

کیفیت صفحه نمایش و دقت تصویر(Resolution) تلویزیون

یکی از مهمترین مواردی که هنگام انتخاب و خرید تلویزیون توجه به کیفیت تصویر است. تلویزیون‌های LCD و LED که از قابلیت نور پس زمینه منطقه‌ای استفاده می‌نمایند، با آنکه به پای تلویزیون‌های OLED نمی‌رسند ولی نسبت به سایر مدل‌ها از کیفیت تصویر بهتری برخوردار هستند. در تلویزیون‌های LCD و LED که نور از قسمت پشت صفحه نمایش به آن‌ها می‌تابد بهتر از تلویزیون‌هایی هستند که نور از قسمت کناره آن‌ها تابیده می‌شود.

لازم به ذکر است هر اندازه میزان کنتراست یک تلویزیون بیشتر باشد یعنی قابلیت نمایش دادن سیاه‌ترین رنگ ممکن را داشته باشد، کیفیت تصویر آن بهتر خواهد بود. آنچه که به صورت مستقیم تحت تاثیر میزان کنتراست قرار می‌گیرد یعنی میزان اشباع رنگ، یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین کیفیت تصویر است. سایر عوامل که در کیفیت تصویر موثرند از اهمیت کمتری برخوردار هستند که به ترتیب، وضوح تصویر، گستره رنگی، پردازشگر ویدیو، مقدار نوردهی و وضوح صفحه نمایش در محیط‌های روشن می‌باشند.

نکته مهم

چنانچه می‌خواهید مانع از بازتاب تصاویر شوید می‌توانید صفحه نمایش مات خریداری کنید. حتی صفحه نمایش‌های براق هم میزان تیرگی تصویر را حفظ می‌نمایند. پس چنانچه صفحه نمایش تلویزیون شما براق بود، از براق بودن آن ناراحت نباشید. از آنجایی که میزان کیفیت تصویر مهمترین بخش در انتخاب و خرید یک تلویزیون مناسب است چرا که سایر پارامترها توسط دستگاه‌های مختلف قابل تغییر هستند مثلاً برای تقویت صدا می‌توان از سینمای خانگی و یا ساندبار استفاده کرد، باید به این بخش توجه ویژه‌ای کرد. میزان روشنایی، توانایی تولید رنگ سیاه عمیق، زاویه دید، سطح کنتراست، گستره رنگی موجود در نمایشگر و غیره از جمله عواملی هستند که مرتبط با کیفیت تصویر می‌باشند و لذا برای خرید یک تلویزیون با کیفیت تصویر مناسب باید مورد توجه و بررسی قرار بگیرند.

تلویزیون‌های ۴K نسبت به تلویزیون‌های سنتی Full HD (1920 x 1080) چهار برابر پیکسل بیشتر دارند. حتی در صفحه نمایش‌های تلویزیون با همان اندازه، کیفیت تصویر تلویزیون ۴K به لطف تراکم پیکسل بیشتر، واضح‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسد. این تفاوت به ویژه در تلویزیون‌های صفحه بزرگ مشهود است. به عنوان مثال، اگر کیفیت یک تلویزیون سنتی ۶۵ “Full HD با تلویزیون ۴K UHD 65” را مقایسه کنید، متوجه تفاوت در پیکسل‌های تشکیل‌دهنده صفحه خواهید شد. در مورد تلویزیون‌های با وضوح بالا، پیکسل‌ها نسبت به تلویزیون های با وضوح پایین به همان اندازه کوچکتر هستند، بنابراین می‌توانید بدون داشتن محدودیت در فاصله ، از یک تجربه همه جانبه تر لذت ببرید و بدون اینکه متوجه پیکسل‌های جداگانه هنگام مشاهده از نزدیک شوید.ما در tcmarket به شما برای خرید اقساطی تلویزیون در کرج کمک میکنیم.

در آخر برای شما کیفیت انواع تصاویر را به طور مختصر توضیح می دهیم:

کیفیت تصویر HD

تعداد پیکسل هایی که در کیفیت تصویر  HD(اچ دی) وجود دارند برابر با ۷۲۰*۱۲۸۰ پیکسل می باشد. این کیفیت تصویری بالاتر از کیفیت تصویر ) SD  اس دی ) یا همان حالت استانداردی است که در فیلم‌های قدیمی شاهد آن بودیم. باید بگوییم در تلویزیون‌های امروزی از این دو کیفیت تصویر بسیار کمتر استفاده می‌شود.

tcmarket بهترین فروشگاه برای خرید اقساطی تلویزیون در کرج میباشد.

کیفیت تصویر Full HD

کیفیت تصویر فول اچ دی ( FHD ) دارای ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل است. تعدادی از تلویزیون‌های میان رده و پایین رده ی امروزی با کیفیت Full HD عرضه می‌شوند. اگر تصاویر با کیفیت Full HD را بر روی یک تلویزیون ۴k تماشا کنید افزایش کیفیتی را شاهد نخواهید بود. علت این امر این است که فشردگی پیکسل ها در رزولوشن ۴k چهار برابر بیشتر از رزولوشن (۱۰۸۰p (FHD می باشد و الگوریتم نمایش تصاویر در تلویزیون ها نمی تواند بطور دقیق فاصله بین پیکسل ها را پر کند. این امر گاهی اوقات باعث محو شدگی تصاویر می شود. دقیقا همان اتفاقی که در هنگام مشاهده فایل های با کیفیت پایین در تلویزیون های Full HD رخ می دهد.

کیفیت تصویر ۴K

تعداد پیکسل های به کار رفته در تلویزیون‌های فورکی۳۸۴۰ × ۲۱۶۰ پیکسل یعنی چهار برابر پیکسل های کیفیت تصویر Full HD است. اکثر تلویزیون‌های جدید امروزی با کیفیت تصویر۴K   عرضه می‌شوند. تلویزیون‌های ۴K از سال ۲۰۱۴ بخش بیشتر بازار را در دست گرفته اند. همچنین باید بگوییم کیفیت تصویر یو اچ دی(UHD) یا همان اولترا اچ دی ( Ultra HD ) با ۴K  تفاوتی ندارد و تنها برخی از کمپانی‌های سازنده از این عنوان ها به جای ۴K  استفاده می‌کنند.

کیفیت تصویر سوپر یو اچ دی ( SUPER UHD )

تعداد پیکسل های به کار رفته در تلویزیون‌های SUPER UHD درست اندازه‌ی تلویزیون‌های ۴K  می‌باشد با این تفاوت که ال جی فناوری‌های پیشرفته مانند فناوری (Nano Cell) نانوسل را در این تلویزیون‌ها به کار برده که باعث شده بیشتر از یک میلیون رنگ و وضوحی حیرت‌آور داشته باشند.

کیفیت صفحه نمایش و دقت تصویر - خرید اقساطی تلویزیون در کرج
خرید اقساطی تلویزیون در کرج – کیفیت صفحه نمایش – خرید تلویزیون مناسب
دقت تصویر

دقت تصویر یا «رزولوشن» (Resolution) به تعداد پیکسل‌های موجود در صفحه‌نمایش گفته می‌شود که تاثیر مستقیمی در شفافیت تصویر پخش‌شده دارند. هرچقدر رزولوشن یک تلویزیون بیشتر باشد، تعداد پیکسل‌های بیشتری در صفحه وجود خواهد داشت؛ درنتیجه تصویر شفاف‌تر یا به‌اصطلاح «شارپ‌تر» نشان داده می‌شود. در دنیای تلویزیون‌ها، دقت تصویر با تعداد خطوط افقی پیکسل‌ها نشان داده می‌شود. مثلا، وقتی دقت یک تلویزیون، ۷۲۰p یا ۱۰۸۰p است، یعنی ۷۲۰ یا ۱۰۸۰ خط افقی پیکسل در نمایشگر وجود دارد. امروزه، تلویزیون‌های رده‌پایین، دقت ۷۲۰p دارند و تلویزیون‌های رده‌میانی و رده‌بالا به ترتیب، رزولوشن‌های Full HD 1080p و UHD 4K دارند. رزولوشن، مشخصه‌ی خیلی مهمی هنگام انتخاب تلویزیون به شمار می‌رود و پیشنهاد می‌کنیم که سعی کنید با توجه به بودجه و سایز مورد نظرتان، تلویزیونی بخرید که بیشترین رزولوشن را دارد. رزولوشن بالا باعث می‌شود که اجزای کوچک، مثل نوشته‌ها هم با جزئیات زیادی نشان داده شوند و تصاویر به واقعیت نزدیک‌تر باشند؛ ولی هرچه دقت تصویر بالا رود، پیداکردن محتوای مناسب هم سخت‌تر خواهد شد. برای مثال، پیداکردن محتوای ۴K خیلی سخت است و این نوع محتوا، حجم خیلی زیادی هم دارد.

خرید اقساطی تلویزیون در کرج با مراجعه به قسمت محصولات سایت Tcmarket…

در حال حاضر تلویزیون‌های Full HD 1080p، از همه فراگیرتر هستند و قیمت خیلی خوبی هم دارند؛ ولی اگر قصد دارید که تلویزیونتان را چندسالی نگه دارید، بهتر است که به سراغ تلویزیون‌های ۴K بروید؛ چراکه این تلویزیون‌ها در چند سال بعد همه‌گیرشده و محتوای ۴K هم به وفور پیدا خواهد شد.

رزولوشن تصویر یکی دیگر از مولفه‌های مهم و تاثیرگذار در کیفیت نهایی تصاویر است. عبارات HD، Full HD، Ultra HD و… به رزولوشن تصویر تلویزیون اشاره دارند. امروزه اکثر تلویزیون‌های ملقب به HDTV رزولوشنی برابر با فول اچ‌دی یا ۱۰۸۰P ارائه می‌کنند. این به معنی استفاده از چیدمان ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. این نمایشگرها ۱۹۲۰ پیکسل به صورت افقی و ۱۰۸۰ پیکسل به صورت عمودی دارند و در مجموع حدود دو میلیون پیکسل را در خود جای می‌دهند. برای داشتن تصویری ذهنی از پیکسل، میتوانید آن را به منزله‌ی نقطه‌های کوچکی تصور کنید که از مجموع آن‌ها تصویر به وجود می‌آید.

تلویزیون‌های Ultra HD که به ۴K نیز شهرت دارند، رزولوشنی برابر با ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ دارند و در نتیجه هشت میلیون پیکسل را شامل می‌شوند. این مقدار چهار برابر پیکسل‌های موجود در تلویزیون‌های ۱۰۸۰p رایج است. تراکم بالای پیکسل‌ها در نمایشگرهای اولترا اچ‌دی، توانایی آن‌‌ها را در نمایش عالی جزئیات تصاویر افزایش قابل توجهی می‌دهد. برتری این نمایشگرها بیشتر در اندازه‌های بزرگ مثل ۶۵ اینچ و بزرگ‌تر خودنمایی می‌کند. همچنین، در صورتی که بخواهید نزدیک‌تر از فاصله‌ی استاندارد در برابر این تلویزیون‌ها نشسته و محتوا ویدیویی را تجربه کنید، تفاوت کیفیت آن‌‌ها با تلویزیون‌های ۱۰۸۰P محسوس خواهد بود.

تلویزیون‌های اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ که اغلب به آن‌‌ها فول اچ‌دی گفته میشود، برای بیشتر افراد کافی هستند؛ ضمن اینکه با خرید این نوع تلویزیون کمی در مخارج خود صرفه‌جویی خواهید کرد. تقریبا تمام نمایشگرهای ۱۰۸۰p موجود در بازار از نوع LCD با نور پس‌زمینه‌ی LED هستند؛ اما تعداد معدودی تلویزیون OLED نیز با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل نیز وجود دارد. در حال حاضر احتمال اینکه بتوانید تلویزیون اولتر اچ‌دی با اندازه‌ی کوچک‌تر از ۳۹ اینچ پیدا کنید بسیار کم است. از طرفی بسیاری از کاربران از فواصل معمول قادر به تشخیص جزئیات بیشتر تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی نیستند؛ مگر این‌که اندازه‌ی صفحه ۶۵ اینچ یا بزرگ‌تر از آن باشد. توجه داشته باشید که رزولوشن مناسب تنها یکی از مواردی است که یک تلویزیون باید برای ارائه‌ی تصویری باکیفیت داشته باشد. بنابراین، تلویزیون‌های اچ‌دی برای آن دسته از افرادی که با محدودیت بودجه مواجه هستند و قصد خرید تلویزیونی با اندازه‌ی کمتر از ۶۵ اینچ دارند گزینه‌ی مناسبی به شمار میروند.

دقت تصویر- خرید اقساطی تلویزیون در کرج
دقت تصویر – خرید اقساطی تلویزیون در کرج

امروزه، خرید تلویزیون ۴K مخصوصا وقتی قصد خرید تلویزیون بزرگ دارید، کاملا منطقی به نظر می‌رسد. از طرف دیگر تفاوت قیمت نمایشگرهای ۴K نسبت به نمونه‌های اچ‌دی نیز کاهش یافته است؛ اما اگر به دنبال تلویزیونی در ابعاد ۳۲ اینچ هستید، مدل‌های ۱۰۸۰p و حتی ۷۲۰p می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

 

برای استفاده‌ی کامل از یک نمایشگر ۴K باید محتوایی که روی آن تماشا می‌کنید نیز ۴K باشد. خوشبختانه، اخیرا چنین محتواهایی در حال گسترش بوده و خصوصا سرویس‌های استریمی مانند آمازون و نت‌فلیکس به ارائه‌ی آن‌ها می‌پردازند. به علاوه دستگاه‌های پخش‌کننده‌ی Blu-ray نیز می‌توانند این نوع محتوا را به نمایشگر شما منتقل کنند.

 

توجیه دیگری که می‌توان برای خرید نمایشگرهای ۴K عنوان کرد، بهره‌مندی این نمایشگرها از استانداردهایی نظیر HDR و وسعت رنگ بالاتر است. بنابراین، با خرید یک تلویزیون اولترا اچ‌دی می‌توانید تقریبا مطمئن باشید که جدیدترین فناوری‌ها را به منزل خواهید برد.

Tcmarketیکی از معتبرترین فروشگاه ها برای خرید اقساطی تلویزیون در کرج میباشد.

تلویزیون های ۴K یا UHD

این دسته رزولوشنی ۴ برابر تلویزیون‌های Full HD دارند و تصویری با ۳,۸ میلیون پیکسل ارائه می‌دهد که این رقم در واقع ۴ برابر تعداد پیکسل‌هایی است که تلویزیون‌های ۱۰۸۰P ارائه می‌دهند. پیکسل‌های بیشتر در محیطی بسیار کوچک، در حقیقت جزییات بیشتر و تصویر بسیار شارپ‌تری هم به بیننده نشان می‌دهند که حتی از فاصله بسیار نزدیک هم نمی‌توان پیکسل‌های موجود روی صفحه را تشخیص داد. به نظر می‌رسد سایز مناسب این تلویزیون‌ها ۵۰ اینچ و بالاتر باشد چرا که با کوچک‌تر شدن سایز، کیفیت تصویری که از ۴K انتظار می‌رود هم کم ‌شود.

مسئله ای که باید آن را در نظر بگیرید کمبود محتواهایی با کیفیت ۴K به خصوص برای ایرانیان است، فیلم‌ها و محتواهای کمی با این کیفیت وجود دارند و اگر هم باشند به راحتی قابل تهیه نیستند. محتوای ۴K همانند لحاظ کیفی، حجم آن هم تقریباً ۴ برابر است بنابراین لود شدن و پخش آن اغلب مشکل ایجاد می‌کند. البته با گسترده‌تر شدن این فناوری به زودی بر حجم این فایل‌ها افزوده خواهد شد و خرید این دسته از تلویزیون ها آینده‌نگرانه به نظر می رسد اما در حال حاضر حجم محتوا قدری نیست که بتوانید رویش حساب باز کنید.

تلویزیون های 4K یا UHD - خرید اقساطی تلویزیون در کرج
خرید اقساطی تلویزیون در کرج – تلویزیون های ۴K یا UHD
تلویزیون ۴K و ۸K

از دیگر نکات مهم در راهنمای خرید تلویزیون ۴K آشنایی با مشخصات نمایشگرهای ۴k و ۸k است. به دلیل صفحه نمایش ۲۱۶۰×۳۸۴۰ با وضوح عالی، تلویزیون ۴k می تواند در صورت ارائه ی محتوای ۴k با کیفیت بالا، جزئیات بیشتری را نسبت به تلویزیون FULL HD نشان می دهد. تلویزیون‌ های جدید ۸K با صفحه نمایش ۴۳۲۰×۷۶۸۰ قادر به نمایش جزئیات دقیق‌تر هستند. تصاویر موجود در این دستگاه ها بسته به فاصله ی مشاهده‌ی شما، واضح‌تر به نظر می‌ رسند.

در بسیاری از تلویزیون‌های ۴k سعی بر این شده که ارتقای کیفیت تصویر با استفاده روش های دیگر به عمل آید. به عنوان مثال ما شاهد آغاز به کارگیری تعداد فزاینده‌‌ای از تلویزیون‌های HDR هستیم، که کنتراست بالاتری بین روشن‌ترین و تاریک‌ترین تصاویر فراهم می‌کند. تلویزیون‌‌های ۴K جدیدتر نیز طیف وسیعی از رنگ‌هایی را نشان می ‌دهند که یک تلویزیون می تواند به نمایش بگذارد، اما استفاده از این مزایا نیاز به محتوای خاص دارد. هر ساله محتوای بیشتری که با HDR بارگذاری شده اند در دسترس است.

برای خرید اقساطی تلویزیون در کرج به سایت Tcmarket.ir در قسمت محصولات سر بزنید.

پیشنهاد سوم در خرید اقساطی تلویزیون در کرج

چرا تلویزیون اسمارت یا هوشمند؟

اسمارت بودن از ویژگی‌های خاصی است که در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است و به صحنه‌ای رقابتی در میان سازندگان تبدیل شده است. اولین تلویزیون اسمارت توسط کمپانی سامسونگ تولید و به کاربران ارائه شد. قرار گرفتن در دنیای هوشمند و همین‌طور نیاز افراد به این دسته از وسایل سبب می‌شود تلویزیون‌های اسمارت کاربرد بیشتری داشته باشند. تلویزیون‌های اسمارت در برندهای مختلف با کارایی‌های ویژه تولید شده‌اند و برای کاربرانشان امکاناتی متعدد را به کار برده‌اند.

 

در واقع می‌توان تلویزیون هوشمند را نوعی از کامپیوتر دانست که می‌توان اکثر امور کامپیوتری را توسط آن انجام داد. امکان وب گردی، دسترسی به شبکه‌های اجتماعی، دانلود ویدئو و مشاهده فیلم‌های محبوب، اتصال به اینترنت، بهره گیر از اتصالات هوشمند و مجموعه‌ای دیگر از امکانات توسط این مدل از تلویزیون‌ها قابل انجام هستند. البته امکان دسترسی به بازی‌ها با تنوع بالا در تلویزیون‌های اسمارت موجود است؛

قابلیت‌های جذاب دیگر هم چون هواشناسی، امکان برنامه‌ریزی در این محصولات و طیف وسیعی از قابلیت‌ها در این تلویزیون‌های اسمارت به چشم می‌خورد. دستیارهای صوتی که در تلویزیون اسمارت  تعبیه شده است، این امکان را میدهد تا تعاملی هوشمند را با تلویزیون داشته باشید. بهره گیری از قابلیت هوش مصنوعی در تلویزیون‌های جدید ال‌جی شیوه‌ای جدید از زندگی هوشمند را ارائه خواهند داد که این انگیزه را در شما ایجاد خواهد کرد که حتماً تلویزیونی هوشمند را خریداری نمایید.

در آخر به این نتیجه میرسیم که هوشمند و اسمارت بودن برای تلویزیون یک مزیت بسیار خوب است اما نه به آن اندازه که تلویزیون خود را بخاطر آن عوض کنیم. برای کسانی که تلویزیون غیر هوشمند دارند استفاده از تی وی باکس‌ها و آندروید باکس‌ها انتخابی معقولانه‌تر خواهد بود. هوشمند بودن سرعت کار با تلویزیون را بالا می‌برد و امکان مشاهده برنامه‌های مختلف با تلویزیون به راحت‌ترین شکل ممکن به دست آید.

سیستم‌ عامل‌های تلویزیون هوشمند

برخی از تولیدکنندگان، سیستم‌ عامل‌ تلویزیون هوشمند خود را توسعه داده‌ اند، در حالی‌ که برخی دیگر ممکن است از یک سیستم دارای مجوز مانند Android TV مربوط به Google یا Roku TV استفاده کنند. تلویزیون‌هایی که به‌ صورت هوشمند تولید می ‌شوند دسترسی به محتوا را آسان می نمایند یعنی فقط یک کنترل از راه دور جدا وجود دارد. اما یک پخش‌ کننده رسانه‌ای جداگانه، ممکن است امکانات بیشتری برای پخش محتوا داشته باشد، یا از رابط کاربری استفاده می کند که پیدا کردن و دسترسی به محتوا را آسان‌ تر می ‌کند.

پیشنهاد چهارم در خرید اقساطی تلویزیون در کرج

درگاه های (Port) مورد نیاز برای اتصال دستگاه های دیگر به تلویزیون

برای پاسخ به این سوال، دستگاه هایی را در نظر بگیرید که قرار است به طور هم‌زمان به تلویزیون متصل کنید؛ از مهم‌ترین آنها؛ پورت HDMI است، دستگاه‌هایی مثل کنسول‌های بازی، پخش‌کننده های دی‌وی‌دی و سینماهای خانگی به درگاه HDMI نیاز دارند؛ حتی اگر بخواهید لپ‌تاپ یا کامپیوترتان را به تلویزیون وصل کنید، باز هم به درگاه HDMI نیاز دارید؛ بنابراین باید به تعداد درگاه‌های HDMI دقت کنید.

اگر می‌خواهید تلویزیونتان را به مستقیما به مودم وصل کنید تا از اینترنت استفاده کنید؛ بررسی کنید که آیا تلویزیون شما درگاه LAN دارد یا خیر اما اگر اینترنت شبکه خانگی‌تان (WIFI) از قدرت خوبی برخوردار است؛ احتیاجی به اتصال مستقیم تلویزیون به اینترنت ندارید.

پورت مهم بعدی ای که باید آن را لحاظ کنید، درگاه USB است؛ شما برای اتصال دوربین عکاسی، هارد اکسترنال و فلش مموری به این پورت نیاز دارید. فراموش نکنید که فرمت محتواهایی که دانلود می‌کنید با فرمتی که تلویزیونتان پشتیبانی میکند، یکسان باشد.

برای اتصال بدون سیم دستگاه هایی مانند بلندگو، هدفون بلوتوثی، تلفن همراه و… به تلویزیون، بلوتوث را از قلم نیندازید.

جک ۳٫۵ میلیمتری صدا (۳٫۵ mm audio jack)، بخش تاثیرگذاری خواهد بود اگر زندگیتان به موسیقی و اصوات گره خورده باشد. برای اتصال هدفون، ساند بارو بلندگو، تلویزیونتان ملزم به دارا بودن این جک است. خرید اقساطی تلویزیون در کرج با مراجعه به قسمت محصولات سایت Tcmarket…

پیشنهاد پنجم در خرید اقساطی تلویزیون در کرج

کیفیت صدا و سیستم صوتی مناسب در تلویزیون

با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی تلویزیون‌ها، سایز صفحه نمایش بزرگتر و پنل دور صفحه تلوزیون‌ها کاهش یافته است. به این دلیل محلی برای جایگذاری اسپیکر و بلندگوهای قوی در آن وجود ندارد. در نتیجه صدای تلویزیون‌های نسل جدید ضعیف‌تر از تلویزیون‌های قدیمی است.

به همین دلیل در صورتیکه میزان صدای تلویزیون برای شما اهمیت دارد باید در زمان خرید تلویزیون از بلندگو یا سینمای خانگی برای تقویت صدا استفاده کنید.

شرکت‌های سازنده‌ی تلویزیون، درست مثل شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های موبایل، سعی می‌کنند که روزبه‌روز دستگاه‌های خود را باریک‌تر و باریک‌تر کنند. این موضوع باعث شده تا مجبور شوند برخی قسمت‌های تلویزیون را فدای قسمت‌های دیگر کنند. اولین موردی که فدای این کمبود جا می‌شود، سیستم صوتی تلویزیون‌هاست. حتی اگر بهترین تلویزیون را بخرید، باز هم کیفیت صدای بلندگوهای آن، رضایت‌بخش نخواهد بود. شرکت‌های سازنده‌ی این دستگاه‌های جذاب، سعی می‌کنند با فناوری‌های عجیب‌وغریب و اصطلاحات بازاریابی، خریداران را قانع کنند که کیفیت صدای تلویزیون‌هایشان بسیار خوب است؛ ولی درنهایت، باز هم نتیجه‌ی قابل‌قبولی را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهند.

پس دو راه برلی انتخاب وجود دارد: ۱٫ کیفیت صدای بلندگوهای تلویزیون را بپذیرید،۲٫ سیستم‌های صوتی مجزا را انتخاب کنید. برای حالت دوم هم مجددا دو راه دارید: یا به سراغ سینماهای خانگی بروید یا یک ساندبار تهیه کنید. سینماهای خانگی کیفیت صدای خیلی خوبی دارند؛ ولی درمقابل، فضای زیادی اشغال می‌کنند و نصب‌کردنشان کمی دشوار است؛ و سیم های زیادی دارد که نمای خوبی ندارد. و همچنین قیمت زیادی دارند. اما ساندبارها، در عرض چند ثانیه نصب می‌شوند و فضای زیادی را هم اشغال نمی‌کنند.

تی سی مارکت یکی از معتبرترین فروشگاه ها برای شما عزیزان برای خرید اقساطی تلویزیون ، خرید اقساطی یخچال در کرج و خرید اقساطی لباسشویی در کرج می باشد.

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

معادله ی امنیتی *